[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب بخش
:: کلمات کلیدی
:: فرایند داوری مقالات
..
نمایه

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

دانشگاه معارف اسلامی

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

پرتال جامع علوم انسانی

پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگز)

بانک اطلاعات نشریات کشور(مگ ایران)


مگیران

 گوگل اسکالر

..
آمار و ارقام
تعداد دوره‌ها 17
تعداد شماره‌ها 66
تعداد پایگاه های نمایه شده 8
تعداد داوران 205
نوع مقالات قابل انتشار علمی- پژوهشی
توالی انتشار       فصلنامه
زبان نشریه فارسی (چکیده: عربی و انگلیسی)
نوع انتشار چاپی والکترونیکی
نوع دسترسی رایگان
نوع داوری دوسویه ناشناس
هزینه دارد
رتبه در وزارت علوم ب
شیوه بررسی سرقت علمی از طریق نرم افزار مشابه یاب سمیم نور
میانگین بازه زمانی فرآیند داوری   حداقل 6 هفته
روند­ نما  یا فلودیاگرام دریافت فرم
فرم تعارض منافع دریافت فرم
فرم تعهد و اصالت مقاله دریافت فرم
..
:: دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1389 ) ::
جلد 6 شماره 23 صفحات 64-39 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم
محمد شریفانی 1، محسن قمی2
1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه باقرالعلوم
چکیده:   (1736 مشاهده)
فرآیند تربیت انسان از حرکتی منسجم و معنادار تشکیل شده است. این حرکت، آغاز و انجامی دارد، شامل محرکی به نام فاعل حرکت و موضوعی برای حرکت است، زمانی را به خود اختصاص می‌دهد و دارای مرزهای تعریف‌شده می‌باشد.
پژوهش حاضر در مقام بیان مرزهای حرکت تربیتی است که در زبان فیلسوفان از آن به مدار و مسافت حرکت تعبیر می‌شود. برای تبیین بهتری از مسافت حرکت تربیتی از منظر دین، نگاهی مقایسه‌ای با یکی از مکاتب فکری غربی (اگزیستانسیالیسم) صورت می‌گیرد.
 
واژه‌های کلیدی: حرکت، حرکت تربیتی، مسافت، فطرت، علم، عقل، اعتدال، اگزیستانسیالیسم، اسلام.
متن کامل [PDF 275 kb]   (857 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/9/9 | پذیرش: 1398/9/9 | انتشار: 1398/9/9 | انتشار الکترونیک: 1398/9/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sharifani M, Qomi M. The boundaries of human education in Islam and Existentialism . ANDISHE-NOVIN-E-DINI A Quarterly Research 2010; 6 (23) :39-64
URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1354-fa.html

شریفانی محمد، قمی محسن. مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم . اندیشه نوین دینی. 1389; 6 (23) :39-64

URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1354-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی اندیشه نوین دینی A Research Quarterly in Islamic Theology (kalam) and Religious Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4642