مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم
|
محمد شریفانی 1، محسن قمی2 |
1- دانشگاه شیراز 2- دانشگاه باقرالعلوم |
|
چکیده: (1741 مشاهده) |
فرآیند تربیت انسان از حرکتی منسجم و معنادار تشکیل شده است. این حرکت، آغاز و انجامی دارد، شامل محرکی به نام فاعل حرکت و موضوعی برای حرکت است، زمانی را به خود اختصاص میدهد و دارای مرزهای تعریفشده میباشد.
پژوهش حاضر در مقام بیان مرزهای حرکت تربیتی است که در زبان فیلسوفان از آن به مدار و مسافت حرکت تعبیر میشود. برای تبیین بهتری از مسافت حرکت تربیتی از منظر دین، نگاهی مقایسهای با یکی از مکاتب فکری غربی (اگزیستانسیالیسم) صورت میگیرد.
|
|
واژههای کلیدی: حرکت، حرکت تربیتی، مسافت، فطرت، علم، عقل، اعتدال، اگزیستانسیالیسم، اسلام. |
|
متن کامل [PDF 275 kb]
(859 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1398/9/9 | پذیرش: 1398/9/9 | انتشار: 1398/9/9 | انتشار الکترونیک: 1398/9/9
|
|
|
|