@ARTICLE{Noroozi, author = {Noroozi, RezaAli and Babazade, Tahereh and }, title = {Educational consequences of Sadra`s psychology}, volume = {6}, number = {23}, abstract ={هدف این پژوهش، بررسی دیدگاه فلسفی صدرا درباره نفس و دلالت‌های تربیتی آن در خصوص بعضی عناصر تعلیم و تربیت (مراحل و اصول) است. این پژوهش از تحقیقات کیفی و با روش توصیفی ـ تحلیلی با بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌ای است که ضمن تبیین دیدگاه ملاصدرا درباره نفس و چگونگی حدوث و مراتب آن به تشریح مقوله‌های مطرح در این حوزه پرداخته و مباحث تعلیم و تربیت مرتبط با بحث حاضر را در یک چارچوب پیشنهادی در قالب مراحل و اصول تربیتی ارائه نموده است. نتایج حاصل با توجه به مراتب نفس، به تقسیم‌بندی مراحل تعلیم و تربیت انجامیده است. بدیهی است که اصول تعلیم و تربیت بر اساس مبانی فلسفی ملاصدرا درباره نفس در نظر گرفته شده است. }, URL = {http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1356-fa.html}, eprint = {http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1356-fa.pdf}, journal = {ANDISHE-NOVIN-E-DINI A Quarterly Research}, doi = {}, year = {2010} }