%0 Journal Article %A Noroozi, RezaAli %A Babazade, Tahereh %T Educational consequences of Sadra`s psychology %J ANDISHE-NOVIN-E-DINI A Quarterly Research %V 6 %N 23 %U http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1356-fa.html %R %D 2010 %K %X هدف این پژوهش، بررسی دیدگاه فلسفی صدرا درباره نفس و دلالت‌های تربیتی آن در خصوص بعضی عناصر تعلیم و تربیت (مراحل و اصول) است. این پژوهش از تحقیقات کیفی و با روش توصیفی ـ تحلیلی با بهره‌گیری از منابع کتابخانه‌ای است که ضمن تبیین دیدگاه ملاصدرا درباره نفس و چگونگی حدوث و مراتب آن به تشریح مقوله‌های مطرح در این حوزه پرداخته و مباحث تعلیم و تربیت مرتبط با بحث حاضر را در یک چارچوب پیشنهادی در قالب مراحل و اصول تربیتی ارائه نموده است. نتایج حاصل با توجه به مراتب نفس، به تقسیم‌بندی مراحل تعلیم و تربیت انجامیده است. بدیهی است که اصول تعلیم و تربیت بر اساس مبانی فلسفی ملاصدرا درباره نفس در نظر گرفته شده است. %> http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1356-fa.pdf %P 91-112 %& 91 %! %9 Research %L A-10-646-3 %+ %G eng %@ 2008-9481 %[ 2010