لیندا بدم اشکالاتی را به امکان معاد وارد کرده است. او میگوید اشتراک اتمها در بدنهای مختلف و عدم ثبات بدن در طول حیات یک انسان، حاکی از آن است که معاد با بدن دنیایی صورت نخواهد گرفت. او معتقد است حتی در نظر گرفتن وجود روحی مجرد نیز نمیتواند وسیله مناسبی برای حل مشکل تشخص انسان دنیوی و اخروی باشد. در این مقاله با توضیح معنای سوژهای که در تعریف روح بهکار میرود، اشکال بدم روشن میشود. همچنین با استفاده از روایات معصومین و نظر متکلمین اسلامی، مشکل اینهمانی بدن دنیوی و اخروی برطرف شده، اثبات میشود اعتقاد به معاد به هیچ وجه با عقل و علم ناسازگار نیست.
Kabir Y. The hereafter and the new sciences; an explanation over the hereafter
. ANDISHE-NOVIN-E-DINI A Quarterly Research 2010; 6 (21) :149-164 URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1342-fa.html
کبیر یحیی. مسئله «معاد و علوم جدید»؛ تبیین زندگی پس از مرگ. اندیشه نوین دینی. 1389; 6 (21) :149-164