[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1389 ) ::
جلد 6 شماره 23 صفحات 39-64 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم
محمد شریفانی1، محسن قمی2
1- دانشگاه شیراز
2- دانشگاه باقرالعلوم
چکیده:   (672 مشاهده)
فرآیند تربیت انسان از حرکتی منسجم و معنادار تشکیل شده است. این حرکت، آغاز و انجامی دارد، شامل محرکی به نام فاعل حرکت و موضوعی برای حرکت است، زمانی را به خود اختصاص می‌دهد و دارای مرزهای تعریف‌شده می‌باشد.
پژوهش حاضر در مقام بیان مرزهای حرکت تربیتی است که در زبان فیلسوفان از آن به مدار و مسافت حرکت تعبیر می‌شود. برای تبیین بهتری از مسافت حرکت تربیتی از منظر دین، نگاهی مقایسه‌ای با یکی از مکاتب فکری غربی (اگزیستانسیالیسم) صورت می‌گیرد.
 
واژه‌های کلیدی: حرکت، حرکت تربیتی، مسافت، فطرت، علم، عقل، اعتدال، اگزیستانسیالیسم، اسلام.
متن کامل [PDF 275 kb]   (193 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/9/9 | پذیرش: 1398/9/9 | انتشار: 1398/9/9 | انتشار الکترونیک: 1398/9/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sharifani M, Qomi M. The boundaries of human education in Islam and Existentialism . Andishe-Novin-E-Dini. 2010; 6 (23) :39-64
URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1354-fa.html

شریفانی محمد، قمی محسن. مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم . انديشه نوين ديني. 1389; 6 (23) :39-64

URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1354-fa.html



دوره 6، شماره 23 - ( زمستان 1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه علمی اندیشه نوین دینی A Research Quarterly in Islamic Theology (kalam) and Religious Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4263