فرآیند تربیت انسان از حرکتی منسجم و معنادار تشکیل شده است. این حرکت، آغاز و انجامی دارد، شامل محرکی به نام فاعل حرکت و موضوعی برای حرکت است، زمانی را به خود اختصاص میدهد و دارای مرزهای تعریفشده میباشد. پژوهش حاضر در مقام بیان مرزهای حرکت تربیتی است که در زبان فیلسوفان از آن به مدار و مسافت حرکت تعبیر میشود. برای تبیین بهتری از مسافت حرکت تربیتی از منظر دین، نگاهی مقایسهای با یکی از مکاتب فکری غربی (اگزیستانسیالیسم) صورت میگیرد.
Sharifani M, Qomi M.
The boundaries of human education in Islam and Existentialism
. ANDISHE-NOVIN-E-DINI A Quarterly Research 2010; 6 (23) :39-64 URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1354-fa.html
شریفانی محمد، قمی محسن. مقایسه تطبیقی مدار حرکت تربیتی انسان در اسلام با اگزیستانسیالیسم
. اندیشه نوین دینی. 1389; 6 (23) :39-64