1- دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی 2- استادیار پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)
چکیده: (3657 مشاهده)
یادگیری مفهومی پویاست که به تدریج از یادگیری فردی به یادگیری سازمانی تغییر مییابد. به دلیل نیاز سازمانها به سازگاری با تغییرات محیطی، مفهوم یادگیری سازمانی به طور روزافزونی رایج شده است.ایننوشتاربه دنبال ترسیم الگوی راهبردهای یادگیری در سازمان های اسلامی است کهپسازاستخراجکدها،مفاهیمومقولهها، از قرآن کریم و منابعمعتبر حدیثی به ترسیم الگوی راهبردهای یادگیری سازمانی اسلامی پرداخته شده است. در این پژوهش از نظر هدف، از نوعپژوهش های توسعه ای-کاربردی است و باروشگرنددتئوری( داده بنیاد)تحلیلشدهاست. یافته های پژوهش که به صورت یک سیستم عمل می کند شامل نوزده مقوله اصلی در سه دسته راهبردهای زمینه ای ، راهبردهای اجرایی و راهبردهای رفتاری می باشد.
Haji Hassan Donyadideh H, Veisi G. Islamic Theoric Principles and the Model of the Strategies for Organizational Learning in an Islamic Organ. ANDISHE-NOVIN-E-DINI A Quarterly Research 2019; 15 (56) :51-74 URL: http://andishe.maaref.ac.ir/article-1-1071-fa.html
حاجی حسن دنیادیده هادی، ویسی غلامرضا. مبانی نظری اسلام و ترسیم الگوی راهبردهای یادگیری سازمانی در تشکیلات اسلامی. اندیشه نوین دینی. 1398; 15 (56) :51-74